модерни класни стаи

Детайли

Сбогом на тебешира!

  1    2

Схематичното смятане и старата форма на преподаване трудно задържат вниманието на дигиталните деца. Но какво им предлага старата класна стая.

Не може вече от 16 години да сме в XXI в. и да обучаваме с тебешир. Ако вкараме технологиите по смислен начин и с правилното дозиране в класната стая, това може само да помогне.

Сега е моментът технологиите да влязат в училищата и учителите да започват да свикват с тях.

Гордеем се, че в нашето училище имаме възможността да работим новаторски и да отговорим на желанието на родителите  за НОВО образование за децата им - модерно, отговарящо на времето, в което живеем.


С „Енвижън“ ние искаме да накараме всички ученици в класната стая да са активни, а не просто да слушат.

3     15

      Урокът протича спокойно и монотонно до момента, когато в него се включват един компютър, един проектор и   безжични мишки за всяко дете. Върху екрана на дъската се зареждат въпроси, диаграми, картинки подчинени на уроците. „Мишките” скачат и се гонят върху виртуалната дъска, отбелязват вярно отговори, поправят грешки, рисуват и ограждат. При всеки верен отговор класът изригва от възторг и емоции. Урокът, който прилича повече на игра, е интересен и забавен. Не е за пренебрегване състезателният елемент, децата се учат да работят в екип, а усърдието да изведат своят отбор или  своята позиция напред  е видимо. Софтуерният продукт позволява учителят сам да разработва и управлява уроците и да направи учебните часове по-интересни. Учениците и родителите пък могат да следят резултатите   в училище. Всичко това безспорно се отразява на качеството на учебния процес. 
С пакостливите мишки вече не е необходимо да се изчаква и да се вдига ръка, можете веднага да видите отговорите си "на екрана”. Мишките помагат на учениците да участват редовно и без страх да кажат грешен отговор. Това може да позволи да имаме по-добра видимост в напредъка и разбирането на целия клас.

    

„Енвижън“ събира цялата информация за това, което се е случило в класната стая и я дава на учителя. И може да се прави анализ – на постиженията на всеки ученик, кои са били най-трудните въпроси за децата и пр. 

Класната стая със сигурност изглежда много по-различна. И особено първите часове са много емоционални“,

 Ако в „Енвижън“ идеята е децата да са активни в клас,

в „Джъмпидо“ има и още едно измерение – физическото.

6   12  

На децата не само е позволено да се движат в класната стая, а са насърчавани да го правят – контролирано и под формата на игра, все пак. 

„Джъмпидо“ са серия образователни игри, които покриват учебното съдържание по математика от I до IV клас. В тях има вградено съдържание по ключови теми – събиране и изваждане, дроби, отрицателни числа и пр. Съдържанието е адаптиращо се – верните отговори утежняват играта, докато грешните я правят по-лесна, така че, ако някое дете се справя много добре с игрите, да не губи лесно интерес, както и обратното – ако някой дете има известни пропуски, да не се обезсърчи заради това, че не може да реши една задача. 

Игрите се играят с движение на тялото –

8    7

например съществува игра с балони, при която децата управляват виртуален мерник и като работят в екип, и трябва да спукат правилните балони. При друга със замахване във въздуха подреждат правилно или неправилно решенизадачи.

Една от любимите игри на децата, особено намомчетата, е футболът – затова има и футбол – децата клякат и скачат, за да отговарят на въпросите, управлявайки футболна топка на екрана. Ако участникът е отговорил правилно, рита топката и тя влиза във вратата.

  

Има и игри и за деца, които са по-спокойни деца, игри за работа в екип, игри, в които няма ограничение на времето и децата могат да мислят. 

„Много лесно се забелязва, когато си в класната стая, че децата учат най-добре, докато играят. Особено в началната степен на образованиете са изключително активни физически и още след като бие звънецът за междучасие, започват да тичат наляво-надясно...

Джъмпидо е едно невероятно средство за обучение, подходящо за деца в начален етап. За да потопиш своята класна стая в приказния свят на Джъмпидо са необходими само мултимедиен проектор и лаптоп или настолен компютър, както и Кинект за Windows.
              
Кинект за Windows е устройство за засичане на движение от следващо поколение, което ти позволява да управляваш игри без мишка или клавиатура. Играеш, като движиш тялото си. Това помага на децата да са по-раздвижени в класната стая. Именно подобието с игрите на детската площадка и лесните, енергични задачи правят ученето по-лесно и забавно!

Изследванията показват, че играта е отличен образователен инструмент. С Джъмпидо учениците използват уменията си по математика, за да се състезават един срещу друг - или да играят заедно, като размахват задачи по математика, за да победят!
В края на играта има обратна връзка, която нарочно съдържа най-основна информация. Целта не е да се сочи с пръст лошо справящият се ученик, а да се окуражава съвместната работа. Учителите могат да използват тази обратна връзка, за да получат обща картина за това как се справят учениците им.
Джъмпидо е един вълшебен свят, който непрекъснато се променя! Няма начин на учениците да им доскучае, защото всеки път, когато играят, задачите са различни.

За днешните малчугани боравенето с новите технологии е като втора природа - те са родени с нея! Това означава, че традиционните методи за обучение работят все по-неефективно. Децата искат да могат да взаимодействат с всичко. Играта е идеален начин за решението на този проблем. Но освен забавление, Джъмпидо е образователен продукт - и заради това децата не могат да победят, без да разбират задачите по математика!
Ето защо ученето на математика с Джъмпидо e неусетно.

Истинската печалба е, когато дойдеш в класната стая и видиш какво си направил.

   

This page require Adobe Flash 9.0 (or higher) plug in.

   
© ALLROUNDER